آزمون سراسری دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوان در شیراز برگزار شد
آزمون سراسری دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوان در شیراز برگزار شد
آزمون سراسری ورودی دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز، برای علاقه‌مندان به فیلم‌سازی، برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز، آزمون سراسری دوره فیلم‌سازی دوره ۷ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز، بعد از سه سال وقفه دفتر شیراز، برگزار شد.


مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: دوره ۷ ماهه آموزش فیلم‌سازی به صورت مهارتی و کارگاهی و با هدف آموزش عملی و پرورش نیروی فیلم‌ساز فیلم کوتاه طراحی شده و در این دوره هفت ماهه، به دروس اصلی و مهارت‌های مهم و مورد نیاز در عرصه فیلم‌سازی پرداخته می‌شود.
ابراهیم شیشه گر افزود: این دوره در ۳ گام پیش بینی شده که هر گام بین ۱ تا ۲ ماه به پیش بینی شده و دروس این دوره آموزشی در گام اول (عکاسی، آشنایی با سینما)، گام دوم (فیلم‌نامه‌نویسی، تصویربرداری، کارگردانی، تدوین و صدا) و گام سوم (کارگاه مستندسازی، کارگاه فیلم‌سازی داستانی و کارگاه فیلم‌سازی تجربه‌گر) است.
وی خاطرنشان کرد: هنرجویانی که در پایان دوره موفق به گذراندن ۳ گام شوند، فارغ‌التحصیل محسوب شده و به آنها گواهینامه معتبر بین المللی انجمن سینمای جوانان ایران اعطا می‌شود.
شیشه گر با بیان اینکه دوره فیلم‌سازی در سال‌‌های قبل در ۳۵۸ ساعت برنامه‌ریزی شده بود که در سال ۱۴۰۱ با اضافه شدن نشست‌‌های فرهنگی و پژوهشی به عنوان یک درس میان‌‌رشته‌ای، مدت این دوره به ۴۰۰ ساعت افزایش یافته است افزود: نشست‌های فرهنگی و پژوهشی با محوریت سوژه‌یابی، توجه به موقعیت‌های سینمایی، نگاه به شرایط ژانر، اقلیم و فرهنگ و مسائل روان‌شناسی و جامعه‌شناسی، برای درک بهتر سینما و هدف‌گذاری بهتر هنرجوها در این هنر، برنامه‌ریزی شده است.
این فیلمساز در پایان خاطرنشان کرد: هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما، با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی حداکثر دو ماه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد.

  • منبع خبر : انجمن سینمای جوان استان فارس