عکاس آباده ای در پاتوق عکس شیراز
عکاس آباده ای در پاتوق عکس شیراز
هشتمین پاتوق عکس شیراز میزبان عکاس آباده ای بود.

هشتمین پاتوق عکس شیراز میزبان عکاس آباده ای بود.

پاتوق عکس شیراز به همت انجمن سینمای جوان استان فارس، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی فارس، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس در راستای توسعه عکاسی بخصوص در حوزه گردشگری هر هفته برگزار میشود.

ابراهیم شیشه گر مدیر انجمن سینمای جوانان فارس بیان داشت: در راستای رشد و توسعه عکاسی در استان فارس اینبار از یکی از عکاسان باسابقه شهرستان آباده دعوت کردیم تا در پاتوق عکس شیراز حضور پیدا کنند.

شیشه گر گفت: پاتوق عکس شیراز بهانه ایست برای همدلی عکاسان استان فارس تا با مشارکت و همکاری بتوانند در راستای توسعه عکاسی در استان گام های موثری را بردارند و با فعالیت های جمعی به پرورش استعدادهای تازه نیز کمک کنند

در هشتمین پاتوق عکس شیراز آقای امیرحسین هنرور که زاده شیراز است اما ساکن آباده در جمع صمیمی کانون عکاسان فارس حاضر شد و از سوابق درخشان خود در حوزه عکاسی مطالبی را بیان داشت و جوایز و دستاوردهای خود را جهت آشنایی بیشتر عکاسان معرفی و نمایش داد.

هنرور که عکاسی حرفه ای را از،سال ۱۳۹۵ به صورت تخصصی عکاسی رو به صورت خود آموز،شروع و دوره های تخصصی را در انجمن سینمای جوان و سازمان فنی حرفه ای گذارنده و دوره های تخصصی به صورت کارگاهی زیر نظر اساتید چون کیارنگ اعلایی و داریوش محمدخانی را گذرانده است ، دوره های،ویژه داوری جشنواره ها را نیز زیر نظر فیاپ طی کرده اس.

وی از سال ۱۳۹۸ در جشنواره های،بین المللی شرکت داشته و  تا کنون در بیش،از،شصت جشنواره داخلی و خارجی شرکت و در حدود بیست نمایشگاه داخلی و خارجی آثار خود را ارائه داده و این آثار برگزیده را در پاتوق عکس شیراز به نمایش گذاشته و به نقد بررسی آن در این نشست گذاشت.

امیر حسین هنرور جوایز،متعدد را نیز در جشنواره های،بین المللی کسب کرده که یکی از،مهمترین آن مدال طلای انجمن سلطنتی عکاسان انگلستان بود و تا کنون جوائز دیگری را زیر نظر فدراسیون جهانی عکاسی فیاپ کسب کرده و با توجه به سوابق ارزنده وی فیاپ لقب آرتیست فیاپ( Afiap ) را به وی اهدا کرده است، عکاسانی که زیر نظر فیاپ فعالیت میکنند به پاس تلاش های آنان در عرصه عکاسی با توجه به سوابق و دستاوردهای آنان درجات مختلف هنری را به هنرمندان عکاس اهدا مینماید.

در این پاتوق امین ملک زاده نیز توضیحاتی را در خصوص نحوه عضویت در کلوپ فوکوس و فیاپ و نحوه شرکت در جشنواره های خارجی بیان داشت و همچنین نحوه عضویت در کانون عکاسان فارس و ساختار کانون سخنانی را بیان داشت.

در پایان این پاتوق آقای حمید حساس جلسه سوم و پایانی آموزش منوهای دوربین عکاسی نیکون را آموزش داد.

حساس یکی از مدرسان آموزشی کانون عکاسان فارس است که دوره های مختلف مرتبط با عکاسی را در آینده نیز برگزار خواهد نمود.

پاتوق عکس شیراز هر سه شنبه در خانه جهانگردی میزبان عکاسان استان فارس خواهد بود.

 

گزارش تصویری کامل را در لینک زیر ببینید:

گزارش تصویر هشتمین پاتوق عکس شیراز

آثار شاخص امیر حسین هنرور را در اینجـــا و پیج اینستــاگرام وی ببینید.

  • نویسنده : امین ملک زاده
  • منبع خبر : کانون عکاسان فارس